3 Aralık 2015 Perşembe

tarih & bugün de tekerrür ediyor...

Aliya İzzetbegoviç – tarihe tanıklığım
... .. 23 Mart 1983 sabahının ilk saatlerinde,... .. dairemin kapısının vurulmasıyla uyandırıldım. ... .. Sorgulamalar 100 günden fazla sürdü. ... .. bu 100 günü hücrede geçirdim. ... .. Bosna’nın dört bir yanından yüzlerce kişi daha tutuklandı. Sorgucuların gerekçelerle pek ilgilenmediği aşikârdı. Onların görevi bizi suçlamak ve üzerimize atılan suçları kanıtlamaktı. Bunu başarmak için kullandıkları başlıca araç hapsetmek tehdidiyle aldıkları yalancı şahitliklerdi. ... ..
Suçlamalar, Yugoslavya Sosyalist Federal Ceza Yasasının ... .. maddelerine istinad ediyordu. Bunlardan birincisi devlete karşı fesat tertibi ile, ikincisi ise meşhur ”düşünce suçları” ile ilgiliydi. Suçlamalar, grup liderliği rolünün bana tahsis edilmiş olduğunu gösterdi; bu düzmece bir seneryo idi çünkü ortada grup falan yoktu. ... ..
-18 Temmuz sabahı ... .. Saraybosna Davası başlamış oldu. ... .. İlk suçlanan bendim. ne sürülen suçlamalara cevap vermek için çağrıldığımda şunları söyledim:
-... .. Üçüncü itirazım basının tavırlarına ilişkindir. Basının bir kısmı, bu yargılamanın başlamasından önce bile beni bir ulusalcı, karşı-devrimci, devlet düşmanı ilan etti ve pratikte yargısız infaza tabi tuttu.Bu, mahkemenize yapılmş bir saygısızlıktır. ... ..

-... .. Devlet düşmanları icat etmek, kimsenin işlemediği cürümler uydurmak neden gereklidir. ... .. Bu devlet gerçekten kendisini üniversite profesörleri, hukukçular, ekonomistler, şairler ve imamlardan oluşan ve dahası birbirini tanımayan 12 Müslüman aydın tarafından tehdirt altında bırakılmış mı hissediyor? Yoksa amaç Müslümanları yıldırmak mıdır? Onları yalnızca daha da sertleştirmiş olacaksınız. Size çok açık söylüyorum ki, sertleşmek için bu davanın dışında da birçok neden var. ... ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder