31 Aralık 2015 Perşembe

İletişim Hataları *

Eleştiri
-Evlilik ilişikisinde en çok yapılan hata eşlerin birbirlerini eleştirmesidir. Tenkit etmeye, eşimizin hatalarını söylemeye bayılıyoruz fakat kendi hatalarımız söylendiği zaman hoşumuza gitmiyor ve hemen savunmaya geçiyoruz. Tabii biz hata yaptıysak mutlaka haklı sebeplerimiz vardır.
-Fakat eşimiz hata yaptıysa düşüncesizlşiğinden veya bize değer vermediğinden yapıyordur. Eleştirilerek hatasını düzelten  bir insan ben bilmiyorum. Genellikle daha kötü olur. ve kendini yetersiz hissetmesine sebep olan kişiye sinir olmaya başlar.
-Eleştiri insanın
kişiliğine ve karakterine yapılan bir saldırı mahiyetindedir. Çoğunlukla suçlayıcıdır.
-Erkekler evde değer görmek istedikleri için eşleri tarafından tenkit edildikleri zaman kızgın ve alıngan olurlar. ... ..
-Kadınlar eleştirildikleri zaman sevilmediklerini düşünürler. ... ..
-Eleştiri eşe değil onun davranışına yönelik olmalı, o davranışın sizde uyandırdığı etkiyi yani kendi incindiğiniz tarafları söylemelisiniz. Sen kötüsün, düşüncesizsin... “ değil de “Sen böyle yapınca ben kendimi kötü hissediyorum...” (Bu tür bir davranıla karşılaştığımda kendimi kötü hissediyorum)... ..

-... .. Karı-koca birbirlerinin hatalarını ortaya döküp birbirlerini incitmek yerine birbirlerinin güzel hasletlerini söyleyip övseler, evlilikleri için çok daha doğru bir şey yapmış olurlar. Övgünün etkili olabilmesi için, içten olması, inanlır olması, gerekir. ... .. Takdir ve teşekkür samimi olduğunda kalbe ulaşır. ... ..


*Mutlu Evlilik Okulu - Sema Maraşlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder