27 Temmuz 2016 Çarşamba

“Üzgünüm, Özür Dilemiyorum” *

-... .. Bir kadın öğretmen, herkesin iflah olmaz diye bildiği bir öğrencesiyle sorun yaşıyordu.
-Sonunda, çocuğu müdürün odasına gönderdi.
-Müdür sonradan öğretmenler odasında öğretmenin yanına gelip, çocuğun okuldan uzaklaştırma cezası aldığını söyledi.
-Öğretmen, “Üzgünüm,” dedi, müdür de  “Sizin suçunuz değil,”  diye onu teselli etti.
-Müdürün bu tesellisi öğretmeni şaşırttı, çünkü o söyleyene kadar, öğrenciye uzaklaştırma cezası verilmesinin  kendi suçu olabileceği hiç aklına gelmemişti.
-Ona göre, “Üzgünüm” sözcüğü, “Özür dilerim”
değil, “Bunu duyduğuma üzüldüm anlamına geliyordu.
-“Üzgünüm” derken amacı, “Bu konuda kendinizi kötü hissettiğinizi biliyorum, ben de kötü hissediyorum,” mesajı vererek müdürle aralarında bir bağ kurmaktı.
-Öğretmen kendini, benzer duygularla ona bağlı olarak çerçeveye oturtmuştu.
-Ortak duyguyu ifade edişini bir özür dileme olarak yorumlayan müdürse, öğretmenin suçlu olabileceği kavramını araya sokarak kendini bir üst düzeyde, suçunu bağışlayan kişi konumuna çerçevelemişti.
-Bu olayın devamı, buradaki farklı balış açılarının cinsiyetle ilişikili olabileceğine işaret ediyor. Bu öğretmen olup bitenleri yetişkin kızına anlattığında, o da müdürün tepkisini garip bulmuş. Ama oğluyla kocasına anlattığında, suçu olmadığı halde özür dilediği için  kendisine sitem etmişler. Onlar da “Üzgünüm” sözcüğünü bir özür olarak yorumlamış. ... ..

* Beni Hiç Anlamıyorsun / kadın-erkek iletişiminde sorunlar ve çözümleri – Deborah Tannen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder