27 Temmuz 2016 Çarşamba

Karşılıklı Suçlamalar *

-... .. birçok kadının kocasının kendisini dinlemediğinden yakınmasına şaşırmamak gerekir. Ancak erkekler de, daha ender olsa bile, kadınlarla aynı nedenden ötürü yakınırlar. “Beni dinlemiyorsun” suçlaması genellikle, “Söylediğim şeyi benim kastettiğim şekilde anlamıyorsun, “ ya da “İstediğim yanıtı alamıyorum,” anlamına gelir.  Dinlenilmek, anlaşılmanın ve değer verilmenin meteforu haline gelebilir.
-... .. kadınların bazen erkekler kendilerini dinlerken bile dinlenilmedikleri izlenimine kapılabileceği ... .. Bunun nedeni; erkeklerin dinlediklerini göstermekte farklı alışkanlıklara sahip olmasıdır. ... .. kadınlar soru sormaya  daha eğilimlidir.  Ayrıca Hımm,hı-hı gibi sözcüklerle dinlediklerini belli eden karşılıklar verirler; bu da sürekli bir “geri bildirim” döngüsü yaratır. Onaylayarak ve gülerek de,daha olumlu ve hevesli bir şekilde tepki verirler.
-... .. Erkeklerin buna denk düşen stratejileri –daha az dinlediğini belli eden tepkiler vermek, soru sormak yerine bildiride bulunmak, onaylamak yerine karşı çıkmak- ... ..
-... ..Kadın “evet” sözcüğünü, “dinliyorum, izliyorum,” anlamında kullanır, erkek ise ancak onaylıyorsa “evet” der. Burada yanlış anlaşılma olasılığı çok açıktır. Erkek, sürekli, “evet” diyen, ancak sonunda aynı fikirde olmadığı anlaşılan bir kadınla karşı karşıya kaldığında, onun samimi olmadığı, ya da tam anlamıyla dinlemeden onayladığı sonucuna varabilir. Kadınsa “evet” demeyen, daha doğrusu hiç ses çıkarmayan bir erkele karşı karşıya kaldığında, onun dinlenmediği sonucuna varabilir. Erkeklerin üslubu daha çok konuşmanın mesaj düzeyine; kadınlarınki ise ilişkiye ya da metamesaj düzeyine odaklıdır.

* Beni Hiç Anlamıyorsun / kadın-erkek iletişiminde sorunlar ve çözümleri – Deborah Tannen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder