27 Temmuz 2016 Çarşamba

Sükut Altındır – Ya Da Kurşun *

-... .. Kadınların çoğu sorunlar hakkında konuşmak ve kocalarını konuşturmak ister. Buna karşılık kocaların çoğu, sıkıntı, duygusal stres ya da karısının “talepleri” ile karşılaştığında geri çekilir (“Kendimi iyi hissetmediğim zaman kaçıp giderim ve yükümü onun üstüne boşaltmam”). Yine de, bu kocaların evliliklerinde “baskın” olduğuna hiç kuşku yok. Suskunluk da bir tür suç aleti olabilir. Komarovsky, bir annenin kocası hakkında şöyle dediğini aktarıyor: “Pek fazla konuşmaz, ama söylediklerinde ciddidir ve çocuklar ondan çekinirler.”
-Jack Sattel, erkeklerin sessizliği kadınlar üzerinde güç kullanmak
için kullandığına inanıyor, ... .. İsodora ve ... .. kocası Benett ... ..
*”Bunu bana neden sürekli yapıyorsun? Kendimi öyle yanlız hissettiriyorsun ki!”
... ..
*“... .. Bu gece mutlu olmak istedim. Noel gecesi. Neden sırtını bana dönüyorsun? Ne yaptım ki?
Sessizlik
*Ne yaptım?”
Bilmemesi de ayrı bir suçmüş gibi bakıyor ona.
*”Haydi, gidip yatalım artık. Unutalım bunmu.”
*”Neyi unutalım?”
Hiçbir şey söylemiyor.
*“Bana sırtını döndüğünü mü? Beni bir hiç uğruna cezalandırdığını kı? Kendimi yalnız hissettiğimi, üşüdüğümü, Noel gecesi olduğunu ve bir kez daha bunu bana zehir ettiğini möi? Unutmamı istediğin bu mu?”
*“Tartışmayacağım.”
*”Ne tartışması? Neyi tartışmayacaksın?”
*”Kes sesini! Otel odasında bağırmana izin veremem.”
*”Neye izin verip vermediğin umrumda  bile değil. Bana uygarca davranılmasını isterim. En azından niya bu kadar suratsız olduğunu söyleme nezaketinde bulunmanı isterim. Hem bana öyle bakma...”
“Nasıl?”
*”Zihninin içini okuyamıyor olmam en b üyük günahımmış gibi , Zihnini okuyamıyorum. Neden bu kadar kızgın olduğunu bilmiyorum. Her istediğini sezemiyorum.  Bir kadında istediğin buysa eğer, bende bulamazsın.”
*”Ekbette ki değil.”
*”Nedir o halde? ... .....
... ..
*”... .. Yani zihnini okumam mı gerekiyor? İstediğin bir tür annelik mi?”
*”Bana biraz empati gösterebilseydin...”
*”Ama gösteriyorum. Tanrım... ...”
*”... ..
-... .. Benett’in sessizliği karısına karşı bir silah gibi kullandığını destekliyor gibi. Sorunun ne olduğunu ısrarla söylemeyişi, kadını gitgide daha aşağılara iten bir darbe gibi, sonunda Isodora... ..
-Toplumsal cinsiyetlerin tersine çevrilmesiyle, bu sahne mkânsız görünür. Bir erkeğin karısına ne suç işlediğini söylemesi için yalvardığını hayal etmek zordur.
-Toplumsal cinsiyetleri tersine çevirmeye çalışırken ... .. , erkeğin geri çekilerek kadının sessizlik silahını etkisizleştirdiği bir sahne... .. Benett’in sessiliğini bu denli cezalandırıcı kılan, Isodora’nın onu kouşturmaktahi ısrarıdır. ... .. Eğer Bennet Isodara’nın sorunların konuşarak çözüleceği yolundaki inancını paylaşsaydı ya da Isodora da Benett gibi sorunlar karşısında geri öçekilseydi, kendilerini bu yıkıcı sahnenin içinde bulmazlardı.

* Beni Hiç Anlamıyorsun / kadın-erkek iletişiminde sorunlar ve çözümleri – Deborah Tannen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder