27 Temmuz 2016 Çarşamba

Kavgada mesajlar ve Metamesajlar *

-Kadınların açıkça kavga etmekten çekinmelerine, erkeklerin de şaka yollu kavgalara eğilimli olmalarına karşın, erkeklerle kadınlar sık sık, ciddi biçimde birbirleriyle çatışmaya girerler. Genellikle bu tür  tartışmalar, yanlızca uyuşmazlık konusuyla değil, karşı tarafın tartışma biçimiyle de ilgili sıkıntı ve hayal kırıklığına neden olur. ... .. mesajlarla metamesajlar arasındaki fark kilit önem taşır.
-Bir erkek, kadınlarla tartışmaktan niçin rahatsız olduğunu ... ..    Anlaşmazlık kadının onu gece yarısı uyandurmasıyla başlamıştı.
Adam : Ne oldu?
Kadın : Yatakta bana yer
bırakmadın.
Adam : Özür dilerim.
Kadın : Hep yapıyorsun bunu.
Adam : Neyi?
Kadın : Beni kenara itiyorsun.
Adam : Dur bakalım. Ben uyuyordum. Uyurken yaptıklarımdan beni nasıl sorumlu tutarsun?
Kadın : Öyleyse buna ne diyeceksin, hani bir keresinde ...

-Ardından onun geçmişteki kusurları için azarlamaya başlamıştı.
-Bu çiftin anlaşmalarında ortak zemin bulmaları kolay değil, çünkü konuşma düzeyleri farklı. Adam mesaj düzeyinde odaklanıyor. Yatağın büyük bir bölümünü işgal etmiş. Kadın ise metamesaj düzeyinde odaklanıyor:  Adamın uyuma biçimi, genellikle kocasının ondan yararlandığını ve ilişkilerinde “çok fazla yer” işgal ettiğini gösteriyor. Kadın, bu somut kusuru, temsil ettiği davranış modelini tartışmak için fırsat bilmiş. Adam ise elinde olmadan yaptığı bir şeyden eski olayların çekilip çıkarılmasını haksızlık olarak görüyor, bunu sihirbazın şapkasından çıkan rengârenk mendillere benzetiyor. ... ..

* Beni Hiç Anlamıyorsun / kadın-erkek iletişiminde sorunlar ve çözümleri – Deborah Tannen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder