1 Ekim 2014 Çarşamba

Fazla naz aşık usandırır-radyo programı-birinci bölüm

Program sunucusu katılımcıyı sabırla dinliyordu; Karşı taraf, “Problem var. Uzman desteği gerektiğini düşünüyorum” diyordu ... Bir, iki, beş yılın sorunu değil yaşadıklarımız. Uzun süredir hissettiklerimi anlatmaya çalıştım. Anlatamadığımı düşünüyorum. Uzman yardımıyla çözüm bulabilmeyi ümit ediyorum. 20’li yaşlarda … … acemi olduğumu biliyordu; bu mazeret değil, belki. Ancak henüz hazır değildim. Emir vaki karşısında kaldığımızı
açık olarak ifade ettim. “Oldu bittiye geldik” demiştim. Umursamadı
bile .... kabullendim. Rolümü oynamaya çalıştım. Yıllar içinde bağlandım.  İnsan evdeki muhabbet kuşuna bile bağlanıyor. 60’lı yaşlara merdiven dayanıncaya kadar her dönemde sorun vardı. Başkaları haftada şu kadar, biz bu kadar , her duruma kılıf uyduruluyordu ... tam zamanı … baş ağrısı bahane ... arkamı döneyim... sorunlara arka dönülür mü?  ... ört ... ışığı kapat ... adem elması-dirsek...
sakız çiğne... gözlerini havaya dik ... tahammül gösteriyor... sabırla bitmesini bekliyor ... gönülsüz, mecbur kalmış.. vazife yapar gibi ... işkence görüntüleri ... inleme sesleri.... eski Türk filmlerindeki gibi ... tecavüzcü Çoşkun’u hatırlıyorsunuz.  ...zamanlama bilerek seçilmiş gibi... tırnak ucuyla kazıya kazıya bir yerlere mi geleceğiz...... terapist sordukça adam anlatıyordu. Ne de çok birikmiş sorunu varmış...
-“Peki ilerleme yok mu?” dedi uzman;  “Korse”den “zırh”a geçmemiz yılar aldı...”don”a kaldık ... alınacak çok mesafe var da, zaman kaldı mı? bilinmez .... ... neden ? Kol uçları bileklerinden lastikli, fırfırlı ve yerlere kadar pazen .…  estetik/ambalaj önemli değil mi? Mevsimine göre kısa kollu ya da kolsuz olanlar da var ama sırtı ... açık olmaz,  dar olmaz, sıkılırım, sıkarım... Her şey dahil 10 dakika ile sınırlı, şimdi olmaz... Bugün hava soğuk, olmadı ... üff çok sıcak ... Elleme,... manavdayız sanki....sebze mi seçiyoruz .....me, ..ma.. koyun gibi olacan....üstüme ...gelme, ... bak çarpıntım gelecek …. Zamanımıza tekrar dönelim; Kendiliğinden harekete geçilmez mi? .... Tamamına yakınını .. satın aldım.  .... Kötü kadınlar mı ... Bu kadar alış-veriş yeri sadece kötü kadınlara mı hizmet veriyor... Bardağı taşıran damla; ... el çabukluğu ile değiştirildi .... Sekiz ay ara (Aralık-Ağustos), daha önceleri de ara verdik. Ağrılarım arttı ... Lafın yeri geldi, kitaplardaki bilgileri yorumsuz paylaştık; söylenenler mi, kitaptaki bilgiler mi doğru... “... bakan gözlere zebanilerin akıtacağı erimiş kurşun” hepsi uydurmaymış ... çok sayıda kitap okuyorum, anlamaya çalışıyorum, varsa eksikliği tamamlamak, varsa hata düzelmek ... Doğruyu nerede aramalıyız? Referans ne olmalı? Dini kitaplar mı? Oraya bakarsak taraflara düşen görevler / sorumluluklar açık değil mi? Meseleyle boğuşacağına / uğraşacağına kendi işini kendin hallet mantığı... Sekiz ay içinde zonanın farkına varılmaz mı?
-Hep “ben haklıyım” duygusu, “benim doğrularım doğrudur” bakış açısı gerçekten sağlıklı mı? Biraz da başkalarını değerlendirmelerini dinleyemez miyiz? Hatta uzman desteği formülünü düşünmemiz gerekmez mi? Bu aşamaya bile (azgın teke–paronayak benzetmelerinden sonra) son iki üç yılda gelebildik. Siyah beyaz örneğinde olduğu gibi hep ben doğruyum , ya da, hata “hep bende” ya da “hep karşı tarafta” diyebilir miyiz? Trafik kazalarında olduğu gibi hatanın paylaşımını yapabilmeliyiz….
-Sorumluluklarımızın farkında olmayı bekliyorum. Tedavi gerektiren rahatsızlığım varsa buna da hazırım .... Anlamak için kitaplar okuyorum, anlamak istiyorum. .... Fedakârlık karşılıklı olmalı değil mi? ... kadın….  ruhu hassas.. …  biraz eğri ve kırılgan ….zorla doğrultmaya kalkarsan, bükülür, incinir, yıpranır ve kırılabilir …  insan neden evlenir…. .Allah’ın emri peygamberi kavli.. .. tamam doğru da… uygulama nasıl olacak …   lezzetli yemekler, akşam içine gireceğimiz bir evimiz, güzel eşyalarımız… …  ara sıra seyahate çıkmak …. .. muhabbet etmek ..  .. ..  birkaç çocuk sahibi olmak … sonra sessizce yan yana oturalım .. …  uzaktan bakışalım.. …şimdi değil, sonra… başım ağrıyor… ne bitmez baş ağrısıymış.. .. .. baş ağrısı bitti, yeni bahaneler türedi.. ..   ..çocuk yapmak, uyumlu eş olmak için  tek başına yeterli mi .. .. .. ön şart mı… ..    eşlerin farklı öncelikleri olmaz mı,  .. .. .. bunlar arasında denge sağlansa fena mı olur ..  işler benim şartlarımda yürür .... ..  .. dışarıda kendime gösterdiğim özeni evde gösteremem .. .. ..neden sıkıntıya gireyim.. .. .. ben ne dersem o olur..   azgın teke sendromu benzetmeleriyle yakışıksız kıyaslamalar… ..  .. argo sıfatlarla aşağılamalar ….  paronaya benzetmeleri …. sorunu görmezden gel… .. düşünceleri ifade etmeye çalıştığımda ….  “boş ver önemsiz şeylerle kafanı yorma” der gibi..  .. .. sanki lavabo … akıt gitsin … arkanı dönünce sorunlar buharlaşıyor mu? ….. anlamaya-anlatmaya çalıştım, başarılı olamadığımı görüyorum…. .. lezzetli yemek benim önceliğim değil, hatta hiç olmasa da aramam…. aradığım ayrıntılar olamaz mı… …önceliklerim var, ama takan var mı? …   evde bulamadığım yemeği dışarıda bulabilirim … .. dışarıda bulabileceğim çok şey var… … …ama  dışarıda aranmaması gerekenleri de unutmamalıyız .. …. açıkça ifadeler yetmiyor olmalı.. …   ağızdan çıkan sözlerle uygulamanın örtüşmesi gerekmez mi… … ..aynası iştir kişinin lafa bakılmaz … .. ikna edicilikten uzak yapay  güzel sözler ....  çocuk mu kandırıyoruz?  … …fazla naz aşık usandırırmış .. .. …  yoruldum …sorunlara ilgisiz kalmak, sabretmek , mevcutla yetinmek, şikâyet yok,  “eldekine razı ol” formülü tutar mı? .... bak şeker istiyorsan gel, sonra ....

-Evlilik saygıdır, sabırdır hosgörüdur fedakarlıktır iletişimdir paylaşmaktir  (tek taraflı mı?).... -yorganı ört, ışığı kapat, sakız çiğne, gözlerini havaya dik, şimdi değil, başım ağrıyor, tam zaman, korunmak mı eziyet mi, başka yolu yok mu, ben arkamı döneyim sen ... sorunlara sırt çevrilir mi? Sorunlarımızla yüzleşemez miyiz? Prof. Dr. Nevzat Tarhan kitabında (Kadın Psikolojisi); “Öyle kadınlar vardır ki, eşini sinirlendirmekten özel zevk alır. Onu sinirlendirecek olaylara çanak tutar, ....Kadın, erkeğin derinliklerinde var olan şiddet eğilimini ortaya çıkaracak şekilde davranır...” diyor. Bu tuzağa düşmek medeni insana yakışmaz. Tuzağa düşmekten kaçınırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder