3 Kasım 2014 Pazartesi

İyilik Bankası *

Menfaat dünyası  & Karşılıklı ilişki
-“Bu İyilik  Bankası da ne demek oluyor?”
-“.. .. Bu banka dünyadaki en güçlü banka ve onu yaşamın her alanında bulabilirisin.” ... bir örnek vereyim: Senin geleceği parlak bir ... olacağını biliyorum ve bir gün sözü edilen biri olacaksın. ... ... sana yardım etmek istiyorum. ... .. Hesabına depozitolar yatırmaya başladım-paradan söz etmiyorum- anladın mı, İlişkileri kastediyorum. Seni şu ya da bu


kişilerle tanıştırıyorum, yasal olduğu sürece bazı anlaşmalar ayarlıyorum. Bana bir şey borçlu olduğunu biliyorsun, ama senden asla bir şey istemiyorum.”
-“Ve bir gün geliyor ...”
-“Kesinlikle. Bir gün geliyor senden bir iyilik istiyorum ve sen elbetteki ‘Hayır’ diyebilirisin, ama bana borçlu olduğunun farkındasın. Senden istediğimi yaparsın ve ben sana yardım etmeye devam ederim, diğerleri senin nazik ve güvenilir bir insan olduğunu görürler ve onlar da senin hesabına depozitolar yatırmaya başlar –bunların tümü daima ilişkiler biçiminde olacaktır, çünkü dünya ilişkiler üzerine kuruludur, başka bir şeyin değil.Onlarda bir gün senden bir iyilik isteyeceklerdir; sen de sayı gösterecek ve bir zamanlar sana yardımcı olan bu insanlara yardım edeceksin ve zaman içinde tüm dünyaya ağlarını yayacak, ihtiyacın olan herkesi tanıyor olacaksın ve çevrende yarattığın etki sürekli büyüyecek.. ...
-“İyilik bankası riskli bir yatırım aracıdır, aynı diğer bankalar gibi. Senden idtediğimi reddedersin, yardım etmeye değer bir insan olduğun için sana yardım ettiğimi düşünüyorsundur, çünkü en iyi sensin ve herkes kendiliğinden  senin yeteneğinin farkına varmalıdır.. Güzel, ben sana çok teşekkür ederim ve isteyeceğim şeyi hesabına çeşitli yatırımlar yaptığım bir başkasınından isterim; fakat ondan sonra, benim tek bir sözcük bile söylememe gerek kalmadan herkes bilir ki, sen artık güvenilir biri değilsindir. ....”

ZÂHİR – Paula Coelho *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder