3 Kasım 2014 Pazartesi

Hayatı sorgulamak & Aynaya bakmak *

 -..Her evlilikte olan normal çatışmalar dışında, mutluyum. .. ... Geçmişte duyduğum ... .. hüsranların hiçbirinin olaya dahil olan kadınlarla ilgisi olmadığını, sadece benim kötülüğümden kanaklanadığını ilk kez anlıyorum. ...
-...”İhtiyacın olan her şeye sahip değil misin?”
-Bir kadının isteyebileceği her şeye sahibim.”
-“Yaşamındaki yanlışlık nedir o zaman?”
-“... Her şeyim var, ama mutlu
değilim. Sadece ben değilim böyle olan; yıllarca birçok kişiyle tanıştım, her çeşit insanlarla söyleşi
yaptım: zengini, yoksulu, güçlüsü ve sadece elindekiyle yetineni. Aynı sonsuz acıyı bu insanların gözünde de gördüm, insanların kabulenmeye hazır olmadıkları bir kader...

-“Bazıları mutlu görünüyorlar ama açıkça  bu konu üzerinde fazla düşünmüyorlar.  Diğerleri plan yapıyor: Bir kocam , yuvam, iki çocuğum, şehir dışında bir evim olacak. Bunlara sahip olmak için uğraşırken matodora bakan boğa gibiler: İç güdüsel tepkiler veriyorlar, hedefin nerede olduğu hakkında hiçbir fikirleri yokken aptalca hareket ediyorlar. Araba alıyorlar, bazen bir Ferrari’leri bile oluyor ve yaşamın bu olduğunu düşünüyorlar ve asla sorgulamıyorlar. Oysa ruhlarında taşıdıklarını bile bilmedikleri keder, gözlerinden okunuyor. Sen mutlu musun?”
-...
-Herkes mi mutsuz bilmiyorum. Hepsi bir şeylerle meşgul, fazla mesai yapıyor, çocukları, kocaları, kariyerleri, dereceleri, yarın yapmayı planladıkları, satın almak istedikleri, başkalarından aşağı kalmadan sahip olmak istedikleri ve buna benzer şeyler için endişeleniyorlar. Çok az kişi  bana gerçekten ‘Mutsuzum’ dedi. Çoğu ‘İyiyim. Her istediğime sahibim,’ der. Sonra ben, ‘Seni ne mutlu eder? Diye sorarım. Yanıt: ‘Bir insanın sahip olmak isteyebileceği her şeye sahibim –bir aile, ev,iş, sağlıklı hayat.’ Yine sorarım:’Yaşam sadece bundan ibaret mi diye merak ettiniz mi hiç?’ Yanıt: ‘Evet, bu kadar.’ Israr ederim: ‘Öyleyse yaşamın anlamı iş, aile, bir gün büyüyecek ve sizi terk edecek çocuklar, gerçek bir sevgiliden çok, bir arkadaşa dönüşecek bir zevce ya da koca. Ve elbette bir gün gelecek iş de bitecek. Bunlar olduğunda ne yapacaksınız?’ Yanıt: Yok. Hemen konuyu değiştiriveririrler..
Mutlu olduğunuzu söylemediniz mi? Zaten hep yapmak istediğiniz şeyleri yapmıyor musunuz?’ Yine çok meşgul olduklarını söyleyecek ve konuyu değiştireceklerdir. ...

ZÂHİR – Paula Coelho *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder