19 Eylül 2016 Pazartesi

çocuklarımızı çok ve şartsız sevelim *

Kim Kimin Öğretmeni
_... .. Eğer bizim zihnimizde gerek mesaj gerekse mesajın kaynağı hakkında önceden oluşmuş bir önyargı varsa, anlaşılması gerekenin yüz seksen derece tersi istikamette farklı algılama ve anlaşılmalar yaşanabilir. ... ..
1.Çocuğu çok ve şartsız sevelim; bilinçli uygulamalarla bize olan sevgisini pekiştirmeye çalışalım. Çünkü çocuk sevdiğinin ve kendisini sevenin sözünü dinler.
2.Çocuklarımızın beden ve ruh sağşlluğının yerinde olması için özel gayret sarf edelim. ... ..
-Kimse emir almaktan hoşlanmaz. “Gel”, “Git”, “Yapmak zorundasın!” ya da “Yapma” gibi emir
ifadeleri kullanmayalım. Onu yerine rica edelim. Dayak ve ceza uygulamayalım. Onun yerine rica edelim. “Ben dili kullanarak duygularımızı ve beklentilerimizi ifade edelim. “Gelirsen sevinirim”, “Yaparsan şöyle faydalı olurki sen de mutlu olursun.” gibi. Ayrıca zihin “Yapma!” diye kurduğumuz olumsuz cümlelerde , önce “yapmak eylemi”ni tasavvur eddiyor, sonra onun olumsuzluk ekini algılıyor.
-Yani ”yapma!” emri, beyni önce tersini yapmaya itiyor. Çünkü beyin negatif cümleyi işleme koymuyor, önce olumlu kök fiili yani “yap” kısmını işleme oyuyor, sonra olumsuzluk eki”ma” devreye giriyor.
-Fakat  o zaman da iş işten geçmiş olabiliyor. Onun için mutlaka olumlu cümle ile söze başlayıp “Şunu yapabilir misin.” ya da “Şöyle şöyle konuşman veya davranman daha iyi olabilir, ne dersin? gibi yönlendirmelerde bulunalım.

-Ne kadar ilginç değil mi? Beyin bile olumsuz cümleleri sevmiyor ve tersini  yapıyor. O zaman olumsuz cümle kalıplarımızdan ziyade olumluluları kullanmayı başarabilirsek olumluları daha çok zihnimize yerleştirmiş oluruz.

 *Hayat Filminden Kurtarıcı Kareler ıı  – Saliha Erdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder