26 Temmuz 2013 Cuma

Ev hali – Radyo programı ıı

Programa katılan uzman bu defa bir kadındı. İlk giriş cümlelerinden sonra telefonlarınızı alabiliriz dedi. Telefon sesi duyuldu. Programa katılan ses ismini vermeden kendini tanıttı ve “geçen hafta süre bitmişti, yarım kalan düşüncelerime devam etmek istiyorum …  diye söze başladı. “.. .. hep ben haklıyım demek istemiyorum. Hatalarım olabilir. Zaten bunun için sizi aradım. Varsa eksikliklerimi
 tamamlamaya, hatalarımdan vazgeçmeye hazırım. ..  kendimizi, bizi anlamak
için kitaplar okuyorum, programınıza katılmanın yarar sağlayabileceğini düşündüm. Fedakârlık karşılıklı olmalı değil mi? Sabır göstermenin bir erdem olduğunu biliyorum..  sonuçta sabrın sonunun selâmet olması gerekmez mi? …. Sizden yardım istiyorum… Kadınları anlamak istiyorum. … .. .. nedir, kimdir kadın?” …
Kısa bir sessizlik oldu. Proramı sunan uzman lafa nereden başlayacağını düşünmüştü. Biraz sonra kendinden emin, karşı tarafa güven veren bir ses tonuyla kitabından(*) alıntılar yaparak açıklamalarını sıralamaya başladı.
.. .. .. … “Sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık” diyor yaratan..  .. .. .. ..Erkeği kadından önce var eden, erkeği kadın için yarattı… .. ..
Ben bir kadınım. Erkeğin kaburga kemiğinden yaratıldı kadın…. … .. zayıf, ruhu hassas.. …  biraz eğri ve kırılgan …. Eğriliğini zorla doğrultmaya kalkarsan, bükülür, incinir, yıpranır ve kırılabilir … … … olduğu gibi kabul edersen, senin hayrın olur .. .. .. ..
Erkek olarak sen. .. .. .. kadında olmayan sende vardı. Sende olmayanın kadında olduğu gibi. … .. .Sen senden yaratılanı kırmazsın. .. .. … onu sevgiyle beslersin. .. .. .. bilirsin ”sevgi”nin, “saygı”nın eğriyi doğrultacağını .. .. .. Senden olana, sana emanet verilene ihanet etmezsin. .. .. ..
Ben bir kadınım. .. … öyle yakın olmalıyım ki sana, hiç kimseye yaptıramayacağını ben senin için yapayım. .. .. Akşlama ne yemek isteyeceğini sormayacağım. Senin ne yemek istediğini ben anlayacağım. .. .. .. Evimizdeki eşyaların hizmetçisi olmadan onları bizim için hazırlayacağım. .. .. .. Her şeyi senin evimize dönüşünden önce bitireceğim. Sadece senin için hazır olacağım. Kapımızı anahtarla açmana hiç fırsat vermeyeceğim. O kapının anahtarı hep ben olacağım. … ….

“Süremiz doldu, bir sonraki programda buluşmak üzere …..” açıklaması sonrasında reklamlar başladı. Programa telefonla katılan adam sorularına cevap alabildi mi? Kendi kendine düşünmeye devam ediyordu… İnsanlarla birlikte olmak zor diye mırıldandı.
*Aşkın ev hali – Ahmet Bulut , Gülseren Gümüş (Yazarın mesajlarını doğru anlayabilmek için kitabı bütün olarak değerlendirmesi gerekir.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder