-Kendi
fikrine güvenen diyalogtan çekinmez. Diyalog önyargıları giderir. Önyargılar
dağıldığında yeni keşifler ve değişimler oluşur. Serbest fikir piyasasında
sağlam fikirler gelişir, sağlam olmayanlar ise ya değişir veya dağılır.
Kimse her
şeyi bilemez. Hocalarımız bize sadece bilgi hazinelerinin anahtarlarını
verirler, hazineleri araştırıp bulacak olan bizleriz. Beyin temelli öğrenme
teorisi hayatın sonuna kadar öğrenme aşkı varsa gelişme olacağından bahseder.
Eğitimde öğretmen-öğrenci ilişkisinin
“öğrenen örgüt” olarak tanımlanmasıhata yapma korkusunu giderir. Sadece ölüler hata yapmaz. Hata yapmaktan korkma, önyargılarını yıkmak için diyoloğa açık ol.
“öğrenen örgüt” olarak tanımlanmasıhata yapma korkusunu giderir. Sadece ölüler hata yapmaz. Hata yapmaktan korkma, önyargılarını yıkmak için diyoloğa açık ol.
-Sonuç olarak
genç arkadaşım; hayat yolunda ilerlerken kndini tanıman, duygusal okur yazar
olman, kendine doğru rehberler ve rol modeller seçmen, bir gelecek projesine
sahip olman gerekir. Kendini doğru tanımlayabilmek ve kodlayabilmek senin
iznine bağlıdır. Mevlana kadar erdemli, Edison kadar üretken olmak senin elinde
... Sen izin vermediğin sürece kimse seni mutsuz, başarısız, güçsüz, onursuz
olarak kodlayamaz; böyle bir insana dönüştüremez.
*Genç arkadaşım-Gençlik
psikolojisi-Nevzat Tarhan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder