tercih edilecekti…. … ….. İlerde Baas partisi veya benzeri bir parti şeklinde ortaya çıkılması düşünülüyordu. …
… … Buna göre propaganda çalışmalarında ilk amaç silahlı kuvvetleri disiplinsizliğe ve genç subayları itaatsizliğe teşvik etmekti. Bu amaçla genç subaylara … .. …. .. .. ülke sorunlarının çözümünde tam bağımsızlık, gerçek demokrasi, eşit hak ve özgürlüklerden yararlanma gibi kavramlarla yaklaşılıyordu. … …. Amir ve emirlere itaatsizlik, görevi savsaklama gibi disiplinsizlikler teşvik ediliyor, kara, deniz ve hava kuvvetleri arasında, kuvvetler içindeki sınıflar arasında ayrıcalıklar yaratılmaya çalışılıyordu. Subay-astsubay, kurmay subay-kıta subayı gibi farklılıklar çatışma konuları haline getirilmek isteniyordu. Genç subaylarla üst kademeler arasında boşluk yaratılarak ordu hiyerarşisinin bozulması amaçlanmıştı. Ordu personelinin NATO’ya karşı çıkmasını sağlamak için yoğun bir ajitasyon faaliyetine girişilmişti.
Devrimci sol gruplarca Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarına daha askeri lise sıralarındayken çengel atılmakta, Harp Okullarında eğitim çalışmaları devam ettirilmekte ve gençler ”partilenmekte”, subay olunca da eylem gücü olarak kullanılması hedeflenmekteydi. İrtibatların kurulmasında özellikle askeri okullardan ayrılmış eski öğrencilerle, ordudan ayrılmış subaylar kullanılıyordu. … … … Bu aşamada gençlerin devlete .. .. olan bağlılıklarının aşındırılması amaçlanmaktaydı. … ..ç Askeri lise seviyesinde sol fikirlere aşina kılınan genç subay adayları Harp okullarında eğitim çalışmalarının yanı sıra hücre çalışmalarına alınıyorlardı. 3’er, 5’er ve 7’şer kişilik gruplardan oluşan hücre aracılığıyla ilk örgütlenme hazırlıklarına itiliyorlardı. Öğrencilerle ilişki kurarken “hemşerilik ve arkadaşlık” bağları dikkate alınıyor, bir süre sonra siyasi görüşlerin de içine katıldığı tartışmalar açılıyordu. Bu aşamada ailesinden parası gelmeyen öğrencilere yardım edilerek veya şahsi problemlerinin (sivil elbise, kız arkadaş ve dışarıda ev bulmak gibi)halledilmesi sağlanarak, haksızlığa uğradığı düşünülenler teselli edilerek (disiplin cezası alan öğrenciler gibi) ,Doğu-Güneydoğu bölgesindeki öğrencilere Kürt oldukları işlenerek ve vatanseverlik duyguları ve Atatürkçülük istismar edilerek uygun ortam yaratılmaktaydı.
İkinci aşamada ilişki kurulan askeri öğrenci ve genç subayların bilgilerinin artırılmasına çalışılıyordu. Bunun için … önce toplumsal içerikli roman ve hikaye kitaplarının okunması….. .. sonra felsefe, diyalektik materyalizm, ekonomi politik, sosyalizmin …. İlkeleri… işlenmekteydi. … … Son aşamada ise teorik bilgi düzeyleri yükseltilen silahlı kuvvetler personeli genellikle sınıf okullarından itibaren pratik eylemlere (yazılama, pankart asma, silahlı baskın, adam kaçırma, bombalama vb.) veya ilişkide bulundukları eylemci gruplara para, silah ve malzeme yardımına yöneltilmekteydi.
… Bu türden faaliyetlerde bulundukları tespit edilerek 12 Mart Muhtırası’ndan sonra orduyla ilişiği kesilen bazı subay ve askeri öğrencilerin verdiği … “Devrimci subay” profili: ülkenin sorunlarıyla ilgilenen, kendini halkından soyulamayan, … …gerektiğinde devrim için canını verecek yurtsever bir kişidir. … … … Devrimci subay deşifre olmamak için askerliğin tüm gereklerini yerine getirerek ordu içinde kalmalıdır. … … …
* Askeri Müdahalelerin Orduya Etkisi-Hiyerarşi Dışı Örgütlenmeden Emir komuta Zincirine -Doğan Akyaz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder